مصرف ميوه و سبزي باعث تقويت بينايي مي شود

محققان توصيه مي كنند كه مصرف ميوه هاي رنگي و سبزيجات برگ پهن براي بهبود قدرت بينايي مفيد و سودمند است . به گزارش ايسنا پژوهشگران و متخصصان تغذيه خاطرنشان مي كنند : كاروتنوئيد موجود در سبزيجاتي كه داراي برگهاي پهن و سبز رنگ هستند و همچنين ميوه هاي رنگي ديد را تقويت مي كند و در پيشگيري از بيماريهاي چشمي ناشي از افزايش سن موثر است .
در اين تحقيق پژوهشگران دانشگاه جورجيا نتايج حاصل از چندين پژوهش را كه روي تاثيرات كاروتنوئيدهاي لوتئين و زئاكسانتين بر توان بينايي انجام شده بودند با هم تركيب كرده و مورد تجزيه و تحليل قرار دادند.
سپس معلوم شد كه اين كاروتنوئيدها نقش مهمي در بينايي انسان ايفا مي كنند و از جمله اينكه روي شبكيه چشم انسان تاثير مثبت دارند.
پس از بازبيني مطالعات مختلف محققان نتيجه گيري كردند كه رنگدانه هاي ماكولار مانند لوتئين و زئاكسانتين روي توان بينايي تاثير دارند و مي توانند كيفيت بينايي را بهبود بخشند.
| نظر ها |
|
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."
| کشف یک ماده مسکن طبیعی با اثری قوی تر از مورفین تهران – 'لو فيگارو' گزارش داد: پژوهشگران، ماده مسکن طبيعي با نام 'اوپيورفين' کشف کر [ ... ] |
| سوار کاری و ارتباط با اسب مفید برای کودکان مبتلا به اوتیسم ( Autism ) پزوهشگران می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد کودکانی که به اوتیسم ( Autism ) مبتل [ ... ] |


